Klachtenregeling

Deze klachtenregeling is opgesteld in overeenstemming met de bepalingen van wet nr. 89/2012 Coll., Burgerlijk Wetboek en Registratienr. 634/1992 Coll., Wet inzake consumentenbescherming, zoals gewijzigd (hierna de "Wet" genoemd) en verwijst naar consumptiegoederen (hierna "Goederen" genoemd) waarvoor de rechten van de Koper op aansprakelijkheid voor gebreken (hierna genoemd als "Bezwaren")

Een consument is iedere persoon die buiten zijn bedrijfsactiviteit of buiten de omvang van zijn activiteit zelfstandig een overeenkomst aangaat met een ondernemer of op andere wijze zaken met hem doet.

De verkoper is OSCOM TRADING s.r.o. met hoofdzetelnr. 111, 561 66, Těchonín; OIB: 03336093, ingeschreven in het handelsregister, onder administratie van de districtsrechtbank in Hradec Králové, sectie C, inschrijving 48584. OSCOM TRADING s.r.o. is een persoon die bij het sluiten en uitvoeren van een overeenkomst handelt in het kader van zijn of haar bedrijfs- of andere bedrijfsactiviteit. Hij is een ondernemer die rechtstreeks of via andere ondernemers producten aan de Klant levert of via andere ondernemers diensten verleent.

De klant van onze webwinkel is een klant, een consument of een klant die de overeenkomst aangaat en uitvoert in het kader van zijn of haar bedrijfs- of andere bedrijfsactiviteit.

Defect van de goederen

De verkoper garandeert de koper dat het artikel bij ontvangst geen gebreken vertoont. In het bijzonder garandeert de verkoper de consument dat op het moment dat de consument het artikel overneemt,

• het product eigenschappen heeft die de partijen zijn overeengekomen, en bij gebreke van een overeenkomst, eigenschappen die de verkoper of fabrikant heeft beschreven of die de koper verwachtte gezien de aard van de goederen en op basis van de reclame die zij maken,


• Het artikel geschikt is voor het doel waarvoor verkoper aangeeft het te gebruiken of waarvoor het artikel normaal gesproken werd gebruikt


• De kwaliteit of prestatie van het artikel komt overeen met het gecontracteerde monster of origineel, als de kwaliteit of het ontwerp is bepaald volgens het gecontracteerde monster of sjabloon


• Is het product in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht i


• Het product voldoet aan de eisen van wettelijke voorschriften


Uw rechten wanneer het product gebreken vertoont

Indien het artikel niet over bovengenoemde eigenschappen beschikt, kan de klant ook verzoeken om de levering van een nieuw, correct product, indien dit gezien de aard van het gebrek niet ongepast is, maar indien het gebrek slechts betrekking heeft op een deel van het artikel kan de consument alleen om vervanging van het onderdeel verzoeken; als dit niet mogelijk is, kan hij zich terugtrekken uit het contract.

Als dit gezien de aard van het defect ongepast is, vooral als het defect zonder onnodige vertragingskosten kan worden verholpen, heeft de consument het recht om het defect kosteloos te verwijderen.

De consument heeft ook bij een herstelbaar defect recht op de levering van een nieuw product of de vervanging van een onderdeel, indien het product niet naar behoren kan worden gebruikt doordat het defect na reparatie opnieuw optreedt of door een groot aantal storingen. gebreken. In dit geval heeft de consument ook het recht om de overeenkomst te herroepen.

Zolang de consument de overeenkomst niet herroept of geen gebruik maakt van het recht op levering van een nieuw artikel zonder gebreken, mits de vervanging van het onderdeel ervan of de reparatie van het artikel, kan hij om een ​​redelijke korting vragen. De consument heeft recht op een redelijke korting, zelfs als de verkoper geen nieuw artikel zonder gebreken kan leveren, een onderdeel ervan kan vervangen of het artikel kan repareren, en ook als de verkoper niet binnen een redelijke termijn om reparatie verzoekt of als hij een remedie krijgt zou voor de consument grote problemen opleveren.

Het recht op gebrekkige prestatie komt niet toe aan de koper, als de koper dit wist voordat hij het product overnam, of als de koper het gebrek zelf heeft veroorzaakt.

Deadlines

De consument heeft het recht zijn rechten uit te oefenen op het moment dat er gebreken aan de consumptiegoederen optreden, binnen vierentwintig maanden na ontvangst. Indien het gebrek binnen zes maanden na acceptatie aan het licht komt, wordt het artikel bij ontvangst geacht reeds gebrekkig te zijn.

De garantieperiode begint op het moment dat de klant de goederen ontvangt. De garantietermijn voor de consumentkoper bedraagt ​​24 maanden, maar voor de klant die bij het sluiten en uitvoeren van de overeenkomst handelt in het kader van zijn zakelijke overeenkomst of andere bedrijfsactiviteiten bedraagt ​​de garantietermijn slechts 12 maanden. Als de fabrikant geen verlengde garantieperiode biedt. De garantieperiode wordt verlengd met de tijd dat de goederen onder garantie gerepareerd waren. Bij omruiling van goederen begint een nieuwe garantieperiode.

De rest

De aansprakelijkheid van de verkoper voor gebreken is niet van toepassing op de slijtage van het artikel veroorzaakt door normaal gebruik, voor goederen die tegen een lagere prijs worden verkocht als gevolg van een defect dat overeenkomt met de mate van gebruik of slijtage die het artikel vertoonde bij ontvangst door de verkoper. koper, of als dit voortvloeit uit de aard van de zaak.

Op verzoek van de consument is de verkoper verplicht om de consument een schriftelijke bevestiging van de verplichting wegens gebrekkige prestatie te verstrekken, voor zover de wet dit voorschrijft (garantiecertificaat). Als de aard van de zaak het toelaat, volstaat het om aan de koper een aankoopbewijs van de zaak met daarin gegevens (factuur) te verstrekken in de vorm van een garantiecertificaat, dat de gegevens als garantiecertificaat moet bevatten. De garantiekaart moet de voor- en achternaam, naam of bedrijfsnaam van de verkoper, belastingnummer, maatschappelijke zetel, als het een rechtspersoon betreft, of woonplaats, als het een natuurlijk persoon betreft, bevatten. Als deze langer is dan de wettelijke garantie, zal de verkoper de voorwaarden en omvang van de garantieverlenging op de garantiekaart bepalen.

De consument heeft in alle door de wet voorgeschreven gevallen het recht om de overeenkomst te herroepen. De herroeping is voor de verkoper geldig vanaf het moment dat hij de verklaring van herroeping van de overeenkomst door de Koper heeft ontvangen, als aan alle noodzakelijke wettelijke voorwaarden is voldaan. In geval van terugtrekking uit het contract wordt het contract vanaf het begin beëindigd en zijn de contracterende partijen wederzijds verplicht om alle daarop gebaseerde stunts in dali terug te geven. In geval van annulering van de overeenkomst wegens uitoefening van rechten uit aansprakelijkheid voor gebreken, retourneert de koper de door de verkoper geleverde prestatie, alleen voor zover dit in de gegeven situatie objectief mogelijk is.

Klachtenafhandeling

In het geval dat de koper gebruik maakt van zijn recht om de verwijdering van productdefecten door reparatie en in het garantiecertificaat te eisen, wordt voor de reparatie onder garantie een ondernemer aangesteld, en niet de verkoper, wiens hoofdkantoor zich op dezelfde plaats bevindt als in In het geval van de Verkoper of op een plaats dichter bij de koper, zal de koper het recht op reparatie onder garantie doen gelden bij de in het garantiecertificaat genoemde ondernemer. Deze informatie vindt u in het document dat de garantiekaart vervangt.

De klant heeft het recht om reparatie onder garantie aan te vragen bij geautoriseerde servicecentra, waarvan de lijst hier wordt gepubliceerd of op het hoofdkantoor van de coöperatie op adresnr. 111, 561 66 Těchonín.

De klacht, inclusief het wegnemen van het gebrek, moet zonder onnodige vertraging en uiterlijk op de 30e dag vanaf de dag van de klacht worden afgehandeld, tenzij verkoper en koper een langere termijn overeenkomen. Na het verstrijken van deze termijn beschikt de koper over dezelfde rechten als bij ernstige contractbreuk.

De termijn voor het oplossen van klachten eindigt als de verkoper niet alle voor het oplossen van de klacht noodzakelijke documenten (onderdelen van goederen, andere documenten etc.) heeft ontvangen. De verkoper is verplicht zo spoedig mogelijk aanvullende documenten bij de koper op te vragen. Vanaf deze datum wordt de deadline opgeschort totdat de koper de gevraagde documenten heeft ingediend.

In een situatie waarin de goederen naar de verkoper of het servicecentrum moeten worden verzonden, zorgt de koper er in zijn eigen belang voor dat de goederen op een geschikte en voldoende beschermde manier worden verpakt met verpakkingsmateriaal dat voldoet aan de eisen voor het vervoer van breekbare goederen. goederen en het pakket bevat alle accessoires en markeert de verzending met de juiste symbolen.

Nadat de klacht goed is afgehandeld, nodigt de dienst de klant uit om de gerepareerde goederen op te halen.

Het recht op garantie eindigt in geval van onprofessionele montage of onprofessionele inbedrijfstelling van de goederen, evenals in geval van onprofessionele behandeling, vooral bij gebruik van de goederen in een toestand waarvan de parameters niet overeenkomen met de parameters gespecificeerd in de productdocumentatie.

Bij elk bezoek van de servicemonteur aan de klant moet een rapport worden opgesteld over de geconstateerde gebreken en de wijze van opheffing ervan. Zonder een dergelijk protocol wordt het bezoek aan de technische dienst niet in aanmerking genomen.

In geval van herroeping van de koopovereenkomst of korting op de koopprijs wordt de betreffende betaling gedaan en aan de klant teruggegeven via overboeking op een girorekening of contant overhandigd aan de kassa in de winkel.

Wij geven om uw privacy

Pour vous aider à trouver rapidement le contenu que vous recherchez sur notre site web, vous épargner de nombreux clics et éviter de vous montrer des publicités qui ne vous intéressent pas, nous avons besoin de votre consentement pour traiter les cookies.

Alles toestaanSta geen cookies toe